Surjämtar



Det är bara i Östersund det blir tjurrusning när stans andra galleria har byggt om. Jag måste erkänna att jag har lite lust att själv gå dit och trängas kl 12 idag då Gina Tricot slår upp portarna. Men då kommer jag befinna mig på body pump och kanske undviker den värsta rusningen.

Hittade en fin komentar till artikeln som bilden tillhör på op.se:

"Håller helt med AB, varför byggs det bara halvdana saker i denna stad? Löparbanor utan SM-status. Simhallar utan tävlingsmöjligheter. Skidbackar som saknar 5 meters fallhöjd för att kunna ha FIS-tävlingar. Shoppingcentra med begränsingar på vad butikerna får sälja. Ett ICA-Maxi som bara fick bli hälften så stort som ICA själva ville. Listan kan göras lång. Och längre ska den tydligen bli. Nu ska vi även få Sveriges minsta Arena. Andra städer i landet bygger arenor som tar 8.000-10.000 pers. Östersund ska bygga en för 3000 pers!

Vad har Östersund för problem????"

Den frågan har jag ställt mig många gånger och det bara att konstatera att de som styr detta lilla landskap helst vill emigrera bak till 1800talet. Tänkt om något stor eller farlig händer? Vi kan ju inte bygga eller modernisera, nej huva det är farligt.

Tur att det kom en ny hyresvärd som kickade ut domus som huserat i det huset sen urminnenastider och in har monki, ginatricot, cubus, scorett, veromoda, jackandjones mm flyttat. Äntligen händer det nått! Nu slipper man åka 20mil till sundsvall för att handla. Tänk men jag tror faktist det kommer märkas rätt snabbt i kassorna hos stadens handlare. Medan de i kommunen nu är livrädda att de nya ska konkurera ut de gamla befintliga kapahl, lindex osv. Kan man inte se ett störra sammanhang?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0