Glory days

Idag har det varit en sjukt bra dag.

Jag klarade den muntliga exeminationen galant, kan räkna till 3hp mer på helveteskursen Medicin/kirurgi/geriatrik. 5hp done 10hp to go!

Eftersom der rullade in 3hp så rullar det även in något annat hett efterlängtat. Nämligen chash på mitt uttorkade konto. Men eftersom csn bestämde sig efter 2 månaders betänketid att jag skulle få bidraget redan från kursstart får jag även 10 veckors bidrag retoaktivt!

Tandläkaren skrattade åt mitt anlag att få för mycket tänder. Låt mig förklara: utan visdomständer ska du ha 6st tänder, med visdomständer har du 8st och självklart har jag 9. Vad annars? Min tur som vanligt.
Iafl så är det inget som kommer skapa problem just nu och annars så såg mina tänder jätte bra ut. Fortfarande inga hål och nu när man paserat 20 år strecket så är risken väldigt liten att man någosin får hål.
Det bästa var att med det 600kr ungdomsbidraget gick besöket på nätta 268kr. En lagom summa för lite petande med en krok.


Sjukt bra dag med andra ord. Som grädden på moset så har jag nu ledigt en vecka och på fredag väntar stockholm i 4dagar och sist men inte minst min födelsedag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0