Trauma

Jag sökte efter en bild som skulle passa för att illustrera dagens föreläsning om trauma. Men de bilder som kom upp på google tror jag inte alla vill se.

De senaste timmen har jag sett på bilder från våran föreläsares resa till Sudan där han jobbade i två omgångar med att lappa ihop skadade människor. Jag trodde det skulle vara värre än vad det var, värst var nog att se barnen och bilder på spetsade människor.
Nu känner jag mig lite säkrare på vad jag skulle göra på en olycksplats, men jag vete fasen om jag har semvete nog att prioriter bland offren. De som har mest chans vårdar man osv. Huva.

Det har var väll den sista riktiga föreläsningen innan tentan så nu är det bara att köra. Plugga, plugga och plugga. Jag fick tillbaka läkemdelesberäkningstentan och fick 17.5p av 20p. Det betyder 0.5p ifrån godkänt. Det käns trist att vara så nära men endå så långt borta, sen att jag slarvat gör inte saken bättre. Gör om gör rätt, det kommer gå nästa gång.

Nu ska jag diska och packa ihop innan jag och mamma åker till Duved. Ska plugga och umgås med familjen + se på världscupavslutningen i alpint. Lovely.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0