Vår?

Jag blir smått förvirrad när jag läsr folks bloggar från södra sverige. Det pratas om vår/sommar, värme och ibland sensationellt snö som kommit.
För mig kommer det vara snötäckta gator minst 2månader till och snön smälter inte bort fören under slutet på april/maj månad. Något annat är bara konstigt och onormalt här. Dock har vi fått våran del av växthuseffekten då termometern allt mer pekar upp mot noll än mot vanliga -15.

Nej jag kan inte tänka mig något annat än att ha en riktigt vit vinter. Skulle nog bli rätt chockad om jag flyttade någonstans utan vita vintrar. Vad inskränkt man blir.

Nu ska jag på med min fjällräven och gå till skolan. Har föreläsning om reumatism och ortopedi som påbörjades igår. Intressant då jag själv lider av reumatism.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0