Blodsjukdomar


De röda blodkropparna, Eurytrocyter tror jag det stavas.

Då kan jag stryka avd 408 på sjukhuset från listan av möjliga framtida arbetsplaster. Blodsjukdomar är absolut inget jag vill jobba med. Har haft föreläsning om det nu hela morgonen och nej säger jag bara. Blev bara less och kunde inte koncentrera mig.
Jag har svårt att föreställa mig alla små jäkla saker vi har i blodet, immunförsvaret, benmärgen osv osv osv och sätta de i sitt sammanhang. Det blir bara en massa konstiga ord utan mening.

8 nya sjukdomar att lägga på listan över de 100 som redan finns där som vi ska kunna till tentan woho! Imogon får jag lägga till bensår och parkinssons sjukdom. Det är 5 veckor kvar utav nya sjukdomar jag ska lära mig och min smärtgräns börjar snart överskridas. Man kan inte lära sig allt på så kort tid. Men så är det upplagd så det är bara att bita i det sura äpplet och försöka ta sig igenom det.

Nu ska jag äta lunch och plugga läkemedelsberäkning, tenta på måndag mitt upp i alla sjukdomar. Kan man på ta en sak i taget? Inte?

Kommentarer
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: TUSEN tack för grattis-hälsningen : )

2009-02-18 @ 13:47:01
URL: http://lindablom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0