090211

Åh äntligen hemma skulle man kunna säga.

Förmiddagen bestod av föreläsning om blodsjukdomar. Tyvärr hade föreläsaren overheadföreläsning och det är helt värdelöst. Man sitter bara och förösker skriva av det som står och hör inget av vad föreläsaren säger. Nej det ska vara powerpoint med åhörarkopior så man kan lyssna på allt föreläsaren säger och skriva ned kompliteringar och egna tankar. Nu är det bara ett mos i min hjärna.

Eftermiddagen blev bättre, var hemma och åt lunch innan jag mötte upp Robert på stan. Vi vandrade runt i det vackra vädret och kylan. Jag unnade mig en ansiktsmask för 20kr och två smörknivar a 7kr styck. En nattkräm för ansiktet för att försöka få bukt med min torra hy på 50% = 30kr. Jag handlade upp en dagsbudget, huvaligen. Och då har jag inte ens nämnt det nödvändiga jag köpte, tvättmedel och mjukmedel haha.
Det är jobbigt att leva på gränsen hela tiden men så är det som student. Sen när jag är klar ska det bli skönt med en inkomst.

Det blev även ett besök på systemet för första gången sen jag fyllde år i november. Följde med Robert efter vi hade varit hemma hos han och dumpat av allt han köpte och monterade ihop hans nya snygga lampa. Lite avundsjuk blev jag haha, den var riktigt snygg.
Köpte en flaska som står på hyllan i köket nu, där får den nog stå ett bra tag men jag har varit på det eftertrakdade systemet för många. Wow. 

Strax kommer Natalie och så ska vi trava iväg till bio regina. Vi ska se den där franska filmen med Björn Gustafsson, Les grandes personnes , de vuxna hette den. Hoppas den är bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0