Baka baka liten kaka

Så vad hade denna gråmulna dag att bjuda på förutom lite regn?

Vaknade som vanligt 10min innan jag måste åka. Cyklade upp till skolan, köpte mig en macka och te innan jag mötte upp min grupp. Vi skulle fixa det sista inför gruppeximinationen imorgon. Det käns rätt lungt, ska bli skönt att avsluta ännu en kurs.

Hängde kvar en stund efteråt eftersom skolans nät är snabbare än vårat konstigt nog. Trådlösa skit.
Fixa ihop lite lunch, honey kom hem från jobbet och sen vete sjutton vad som hände resten av eftermiddagen, jag tror jag somnade i soffan.

Dagens i-landsproblem var vad vi skulle hitta på till middag. Efter lite bläddrande i kokboken bestämde vi oss för lasagne.



Efter rätt mycket misslyckande, som tex att jag läste 4dl mjöl istället för 4msk mjöl så fick vi endå ihop en väldigt god lasagne. Många lunchlåder blev det också, woho!

Jag har haft lust att baka ett tag nu och ikväll blev det äntligen av. Vet inte varför jag inte bakar mer, jag tycker det är jätte kul + det blir massor av gott att äta. Jag skulle gissa på att det är för att det är så dyrt med alla ingredienser.
Ikväll bled det dock hallongrottor.



Eller tanken var att det skulle bli goda hallongrottor.







Men jag och Jonathan hittade ett roligt tidsfördriv när man väntar på att kakorna ska bli klara att ätas. Tiden flög iväg och plötsligt kom jag på "KAKORNA"!
De blev rätt brända men helt ok endå. Bättre lycka nästa gång.







De förvaras i min fina kakburk jag fick av min lillebror i julas. Men snart är de nog bara ett minne blott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0