Today

Första skoldagen klar idag. Känns helt ok!

Jag värkar ha hamnat i en bra grupp inför seminarier och rapporter. Ämnet vi hade föreläsning idag var utvecklingspsykologi och var riktigt intressant.

Större problem stötte vår klass på när vi skulle ha praktikinfo. Läraren informerade kort om vilka platser det fanns och sen lämnade hon oss för att göra upp inbördes vart vi skulle vara.
Med tanke på att majoriteten av klassen ville vara i stan och det abra fans platser för hälften av oss och resten av platserna var spridda på 50mil norr till söder. Ingen hade större lust att hamna 25 mil norr osv, därför uppstod det lite kallabalik.

Men efter att alla hade pratat i munnen på varnadra i en timme kom vi överrens om att alla emd barn fick välja först sen lottdragning på övriga. Den som vart dragen fick välja själv vart hon/han ville vara.
Jag hade turen att bli dragen så jag fick den sista platsen i Östersund, på cyckel avstånd för mig i Torvalla. Så för mig blev det bra, hoppas stället är lika bra.

Efter det sprang jag till sjukgymnasten för att få akupunktur på min inflammerade handled. Jag lyckades somna under tiden och sov i 30min haha. Så trött var jag. Bara tur att jag inte rörde på mig och körde ner nålarna i handen.

Om jag ska ha en chans att läsa alla 8 böcker lärarna vill vi ska läsa, så är det bäst att sätta igång nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0