Stress



Det är inte konstigt idag att alla stressrelaterade sjukdomar kryper ned i åldrarna. Det är tusen saker på gång och allt ska ha gjorts igår helst. Jag har svårt att hinna med heltidsstudier och ett extra jobb med ett socialt liv. R.I.P socialt liv som Marie skrev.
Men tyvärr måste man prioritera skolan när man ibland vill göra annat. Jag hade tänkt träffa tjejerna som var en evighetsen jag träffade men det kom en akuttid på vårdcentralen och en krånglig uppgift till seminariet imogon ivägen. Men det är bara att bita i det sura äpplet.

Har med lite flyt hinner jag med att träna kl 17.30. Jag vet att det värkligen hjälper mig att fokusera på skolan och må bättre, jag känner mig mindre stressad så det prioriterar jag lika mycket som skolan. Den ena för att orka med den andra.

Men jag önskar jag kunde dela på mig själv ibland.

Dessa tecken bör du se upp med:
- Du blir lättare irriterad.
- Du gör enkla fel som du vanligen inte gör.
- Du glömmer saker, avtalade tider, namn. (ord)
- Du har mindre energi och ork.
- Saker som tidigare gick på rutin kräver en extra insats från din sida.
- Du har tappat lusten och tycker ingenting är roligt längre.
- Du har svårt att somna eller du känner ett omättligt behov av att sova.
- Du vaknar flera gånger under natten, eller ovanligt tidigt på morgonen.
- Du ältar problem och har svårt att hitta bra lösningar.
- Det blir bråk omkring dig. Du blir missförstådd eller det känns som om ingen förstår dig.
- Du får små fysiska problem i form av infektioner, förkylningar, huvudvärk, muskelsträckningar, mag-/tarm- eller hudproblem. Kronisk inflammation i vänster handled.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0