Kvarterspolisen slår till igen...

Jag börjar på allvar bli rädd för mina grannar. Har skämtat ofta om att gamlingarna i radhuslängan inte har något bättre för sig än att agera kvarterspoliser. Som tex gå upp tidigt för att ställa sig brevid Jonathans parkerade bil för att se vem som äger den, gnälla över att man parkerar framför sitt hus så brevbärraren inte kommer åt brevlådan utan att kliva ur bilen osv.

Nu kom överhuvudet precis förbi och lämnade ett papper han egenhändigt skrivit och en massa informaiton från komunen om avfallshantering. Vi har gemnsamma soptunnor.

Så här står det påslutet i brevet:

"Avslutningsvis tar jag mig friheten att - måhända förmätet och av någon kunna anses opåkallat - Framföra förhopnningar att en var betraktar sitt sopkärl som sitt och ömt vårdar detsamma. Om var och en tar ansvar för vad som läggs i sopkärlen, bör resultatet bli gott."

Behöver jag tillägga att på något mystiskt vis brukar saker som slängts fel komma tillbaka till våra dörrar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0