Nya glasögon

Synsam firar 40 år och med det har de 40 % på alla bågar. Jag som knappt ser nått längre genom mina, kommer bli en trafikfara snart måste ta mig i kragen och införskaffa nya. Hur mycket det än svider i plånboken. För dyrt är det att kunna se bra, för det är ju inget handikapp. Men en blindkäpp kanske man kan få gratis? Kanske ska införskaffa det i stället.

Eftersom jag är allergisk mot linser tvingas jag ha glasögon och nu tänkte jag fixa dem med laser. Men eftersom min syn fortfarande försämras (tror inte längre jag kommer bli blind iafl) så måste jag skjuta på det och skaffa nya glasögon. Surt sa räven.

Så efter min blodprovstagning idag ska jag ned på stan för att se om jag kan hitta några jag gillar. Absolut inte dem på bilden iafl. Vill ha ett par enkla i en dämpad stål färg som inte syns så mycket. Med tanke på att jag ahr röda nu är jag rätt less på dem. Får se om jag hittar några som passar.
Om jag ska prova betyder det att jag måste tvinga på mig linser, annars ser jag ju inte hur jag ser ut i dem haha.

Kommentarer
Postat av: Optican

Hej! Jag har en "glasögonblogg". Kanske kan du få lite inspiration till glasögon där. Mvh Åsa

2008-05-06 @ 22:00:24
URL: http://www.brillor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0