Den hypade klänningen ifrån H&M

klanning.jpg
Den här klänning som släpptes enbart i 200 ex i sverige och självklart på endast H&M trend som 95% av landet inte har, så blev denna kläning otroligt hypad. Vad kostade den, 300? Just nu ligger priset 800+ på tradera. Vad är grejen igentligen?

Den har ett mönster som på bild får mig att tänka på mormors gardiner från 70 talet och inte en allt för smickrande modell. Men smaken är som baken och jag kan tänka mig att den är snygg på personer med attityd, skinnjacka och gladiatorsandaler eller på nått annat sätt lyckas matcha den snyggt. Men ensam i rampljuset blir den bara too much. Den måste kläs ned.

Ju mer jag tittar på den ja, visst den är ganska fin. M E N! Det finns tusentals klänningar i butiken som inte är slutsålda, som finns i alla prisklasser och som inte du behöver betala överpris på bara för du inte råkar bo i 5% av landet där den såldes.

Varför slåss alla tjejer om den då?

Kanske just för att den släpps i 200 ex, i 5% av landet. Då behöver den inte vara snygg för att alla vill ha det, då är det prestige med i spelet. Då har man nått speciellt om man äger den, fast det finns lika snygga eller snyggare klänningar i butik. Och eftersom det finns tusentals klänningar så måst eman väll hitta nån som inte allt för många har och då är vi ju tillbaka till ruta ett. En klänning som bara få har, det som man bygger upp kring denna hemskt blommiga klänning ifrån H&M.

Kommentarer
Postat av: Sabine

jag skulle inte köpa en sån klänning..

inte min stil. plus, som du säger, det finns flera.

2008-05-22 @ 13:58:19
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Wysteriia

Jag förstår inte alls varför alla så gärna vill ha den.

2008-05-23 @ 08:14:26
URL: http://wysteriia.blogg.se/
Postat av: Julia

haha jag håller verkligen med. Det är ju bara en helt vanlig klänning. Dock tror jag att iaf en anledning till att den blivit så populär är all publicitet på stora bloggar.

2008-05-24 @ 15:56:29
URL: http://juliaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0