God morgon

Uppe med tuppen enligt mina mått iafl. Låg fram till 01.30 igår och läste ingenom böcker som ska vara referenser till våran bakgrund i rapporten som ska skrivas denna veckan. Jag kunde inte somna för jag har lyckats vänt på dygnet så jag kunde lika gärna ta tag i det igår natt, vilket gick jätte bra. Känns som jag tagit ut allt det vicktiga om begreppen "hälsa" hur författarna deffinerar det, nu ska jag bara sätta ihop det i en löpand text som jag också skrev kladd på inatt. Ibland är man produktiv när man minst anar det.
Ska sätta igång med att kolla ut fraser i artikeln om barnfetma och sambandet mellan det och misshandel som vi kan ta med i resultat delen.

Det känns osm knuten i magen löses upp lite grann, för det går framåt och jag tror det kommer gå hyffsat bra att snickra ihop denna rapport tillsammans med Marie som är en fena på engelska och skriva + formulera sig.
Men knuten kommer aldrig släppa fören jag klarat av anatomitentan, som det är omprov på nästa lördag. Men jag hinner som inte plugga på den då hela tiden på lovet har gått till att göra klart den muntliga redovisningen och innan det var det tre andra tentor och nu har vi en 6 sidig rapport att skriva innan nästa lördag. När ska jag hinna plugga på den?
Jag ska föröska iafl men känns just nu som jag kommer få skjuta fram anatomin ytterligare till i vår under praktiken. För då är det inte skoljobb utan bara praktik och jag hoppas jag ska hinna med att plugga på den då. Någon gång måste det ju finnas tid för att ta igen det man missat? Kanske inte, för det är ju inte tänk att man ska misslyckas, men ändå inleder de nästan varje kurs med att 50 eller 70% av er kommer misslyckas på denna tenta. Jäkla självförtroende boost,

Nu ska jag sätta igång med dagen arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0