Mobbning på blogg.se, hur långt får det gå?



Rädd, det blir jag när jag ser kommentarerna till de "kända bloggarna". Överlag så innehåller de flesta kommentarerna ren mobbning mot personen som driver bloggen, obefogat eller inte.
Det finns undatag, som vissa bloggare som ha fanatiska fans som hackar sönder den som skulle skriva något som kunde tolkas som kritik.

Självklart måste man ju få ha delade åsikter om saker? Men när kretiken endast består utav påhopp om den personens egenskaper eller utsende till den gräns att allt bara spårar ur, vad gör man då?

Frågan är då, vissa personers bloggar existerar bara pågrund av deras hatiska kommentarer, för kommentarerna = folk kommer in och läser. De som driver bloggarna är medveten till 100% om detta och spelar allt de kan på det i deras 15 minuter utav kändiskap.
Men de andra stackars satarna då? Som av olika anledningar skriver om sina liv och tillbaka endast får höra vad värdelösa de är?

Jag hade då stängt igen min blogg för gott, hade nog inte orkat med att 100 personen skrev elaka saker på grund av brist på eget liv. Vart går gränsen? Och vad ska man göra åt det?

Så jag får hoppas min blogg aldrig blir känd haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0