Jul med Ernst

Har en hel del tråkigheter att pricka av på to do listan innan jag kan åka efter jobbet imorgon kl 13 till Duved.

- Filmer ska lämas igen.
- Lägenheten ska städas.
- Åka buss till gamla lägenheten för att hämta upp Jonathans bil.
- Köra förbi hemma hos mina föräldrar och hämta upp saker.
- Duscha helst innan jag åker.

Kanske inte överdrivet mycket, men tillräckligt mycket för att inte bara kunna sätta sig i bilen och köra. Jag ska packa också, har inte känt att jag orkat förberda ikväll bara kurerat mig till imorgon för att kunna jobba. Motar bort huvudvärken som kommer som ett brev på posten av förkylningen med massor av vatten och clementiner + nässpray så klart!
Nu ska jag hoppa i säng och sova för att orka upp 05.45 imorgon (det sämsta att jobba innom vården är arbetstiderna för en morgontrött person) och försöka att inte blåsa bort. Nackdelen med att bo i ett gammalt hus, det blåser fasiken in nu när det stormar ute.

Haha måste bara tillägga att jag blev lite paff när Natalie ringde i lördags och skrek att Affe var på tv, våran gamla klasskompis sen teknik. Hans familj var med i Jul med Ernst som skulle göra julfint hemma hos dem.

Ernst med den glada familjen Wagenius. Ernst med den glada familjen Wagenius. Foto: OTW

Ernst Kirchstieger anländer till familjen Wagenius i Funäsdalen dagarna innan julafton för att hjälpa dem att fixa julstämningen innan släkten anländer.



Natalie, jag, Affe och liten bit av Jon på 100 dagars 2007.

Haha världen är liten, såg första delen i lördags och sista avslutande delen ikväll. Det är intressant att se hur en person kan verka i tv och sen hur den igentligen är när man "känner" personen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0