Stäppens Krigare



Förut har jag läst hela serien av denna författare om Ceasar. Historieintresserad som jag är slukade jag dem. De var fantastiskt skrivna och att de byggar på värkligheten utfyllt med vad som mycket väll utspelade sig under den tiden gör hela boken trovärdig.
Eftersom den var så bra, blev jag som vanligt lite ledsen när en bra serie är slut. Man vill ju bara fortsätta läsa!

När vi var i Umeå för två veckor sedan snart slängde pappa till mig denna bok. En ny serie utav Iggunden som handlar om Djingis Khans uppväxt och liv i 5 delar.
Nu är första boken halvt utläst och jag vill bara fortsätta, den om möjligt bättre än de om Ceasar. Det är därför klockan har skenat iväg som den brukar göra när jag fastnar i en bok. Men jag vill ju inte sova bort hela dagen imorgon så nu är det nog dags att sova. Djingis får klara sig utan mig ett par timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0