Första dagen

Känns som jag har backat tillbaka 13år då man nervöst trippade över skolgården för första gången.
Var dock helt ensam idag utan mamma som höll handen, var ute hela 15min ute innan jag skulle träffa hon som skulle informera mig om diverse saker. Inte blev det så mycket klarare men 100papper rikare. Sprang iväg över gräset mot bilbiotket och det känndes som alla tittade på mig och undrade varför de släppt ut dagisbarnen. För jag är värkligen mycket yngre än alla andra i min nya klass. Inte så många som väljer att starta universitet direkt efter studenten, inte jag heller. Tills jag kom in och kände det som en plikt mot mig själv att ta chansen. Om jag inte ska behöva plugga upp betygen när intagningarna blir svårare och svårare.

Iafl så blev det mjukstart med information om hur bilioteket fungerade. Var så fruktansvärt humoristiskt när bibliotekarien sa sakeri stil med "Det är ok att klicka på saker på en hemsida, ni förstör ingenting jag looovar". Jag försökte mest hålla mig för skratt för jag hade nog listat ut själv hur man lånade en bok haha. Men iafl bra för dem som kanske inte redan besatt den information om hur man lånar böcker.

Något mycket klokare blev jag inte när det gällde hur allt fungerar. Fick veta att vi har 3st gruppuppgifter som ska redovisas de närmaste 4veckorna och en tentamen efter 4veckor. Om vad då kan man ju undra, det är det jag är stressad över! Jag ska redovisa med en grupp, vilken grupp!? Om vad då?!. En tentamen, det är lungt jag kan plugga. Men när man inte vet vad det ska vara för ämne mer än omvårdnad vi ska ha prov på blir jag fan stressad! Och litteraturlistan hjälpte ingenting. Då det är 20st böcker uppsatta och det står inte en bokstav om vi ska läsa hela boken, 1 sida eller liknande. Om jag måste köpa den för jag behöver den senare eller måste låna den, ingeting vet jag. Det är jag stressad över. Bara man får veta så man kan förbereda sig inför vad som komma skall.

Iafl så värkar klassen skön, iafl de 14st jag träffade idag. Vi är va 50st varav 6st killar. Ungefär motsatsen mot hur det var för mig på gymnasiet då det var tvärtom.

Snacka om självdiciplin jag måste ha nu då inget är ombligatoriskt förutom tentamen. Alltså alla lektioner är frivilliga. Oh my God!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0