Tvkväll

Det blev inte film utan tvkväll hos Lisa. Undebrart det med då jag inte har en tv hemma och inte längre kan fälja serierna som har blivitt till en vana. Bra serier är bättre än en film då filmen tar slut medan serien fortsätter och fortsätter tills den spårar ur och kan ta slut. Då jag kan hitta en ny serie att följa och älska. Just nu är jag lite inne på att införskaffa Heoros, har hört så mycket om den. Men den som lever får se...

Ikväll såg vi Gray's Anatomy. Det är en serie jag värkligen tycker om. Den har inte spårat ur än fast den är inne på

säsong tre. Karaktärerna är så lätt att fasta för och tycka om. Dr. Miranda Bailey är min favorit karaktär. Hon är så härligt skön och bitsk. Hitler som hon kallades ibörjan utav AT-läkarna. Sen är det kanske självklart för mig att tycka om en sjukhus serie (speciellt då det handlar om pratikanter) då jag själv ska förhoppningsvis hamna där. Längtar så sjukt mycket till min första praktik efterjul, då jag aldrig varit något fan utav teorier. Inget läshuvud direkt, jag ska jobba med händerna. Annars blir jag rastlös och tycker det är tråkigt. Därför tror jag sjuksköterska kommer passa mig. Speciellt då mina kollegor på jobbet säger "sluta bry dig så mycket om kunderna och slappna av" när jag springer omkring som en skottspoling för att så snabbt som möjligt fixa saker. Jag bryr mig så sjukt mycket och vill värkligen hjälpa. Därför kan det också bli ett problem då jag kommer till en punkt jag kommer bry mig för mycket om mina patienter. Tänk när någon dör, kommer jag klara av det? Det är sånt jag är rädd för, hur det ska kännas då och om jag klarar av det?

Vi såg också på Fråga Olle och Myggan. Humor gillar vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0