Slö

Har ingen vidare lust att dra iväg på matteföreläsning. Men vad gör man inte för att uppnå sina mål, allt kan ju inte vara roligt på vägen, tyvärr. Kommer att tänka på det helt absurda i att lära sig över 200 latinska ord på 5 dagar + alla funktioner. Och jag har aldrig varit i närheten utav något sånt tidigare så jag vet inte vart jag ska ta vägen, hur ska man göra? Inte heller att ha alla system i kroppen att lära sig med alla latinska namn på olika funktioner + organ och då växer siffran till kanske över 500 st latinska ord. Som ska läras på 4 veckor? Jag förstår inte. Men jag har tills nästa höst på mig, tills dess måste jag ha klarat det, för det är så de räknar, att ingen ska klara det på första tentan men ha lärt sig plugga in allt till termin 3. Men endå? Nya kurser börjar hela tiden som man måste hänga med på, hur ska man ha de här kvar i bagaget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0