Monopol

För ett tag sedan läste jag i lokaltidningen ÖP om det nya monopolkriget. Varje stad skulle gå in och rösta på sin stad som skulle ersätta gatorna på monopolspelplanen. Den som hade fått flest röster den 1november hamnade på Normlandstorg osv osv.

Hitilst har bara små och speciellt städer ifrån norrland toppat listan, vilket jag självklart håller tummarna för. Men iofs tycker jag det är sorligt att byta ut gatorna till stadsnamn, det blir fel helt enkelt. Så har det alltid varit med gatunamnen och borde alltid vara.

Men gå in och gör din röst hörd på http://www.monopolspel.se/leaderboard.aspx  , så kanske just din stad kommer med på det nya monopol, då de nu envisas med att byta namn. Man kan rösta max 1 gång per dag och tävlingen avslutas 1 November.

Själv är jag lite kluven på om jag ska rösta på Östersund eller Umeå, då bägge städer ligger mig lika varmt om hjärtat.

Ställningen just nu:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0