31 dagar kvar (Patespotting)!

Under en längre tid har jag letat febrilt efter nummerplåtar. Varför kanska ni tänkte nu, skulle man vill göra något så dumt? Min pappa berättade om det när han helt plötsligt en dag utbrast "YES" när vi satt i bilen. Jag frågade vad han skrek åt och han svarade att han ätnligen såg 14. Vadå 14? Jo att man i tur och ordning tittar efter siffror på nummerplåtar i ordning st ex 001, 002, 003 osv. Målet är såklart att komma upp till 999 till slut. Och numrerna MÅSTE ses i ordning. Man kan inte se 015 fast man är på 010 och sedan hävda att du visst sett den när du kommer upp till 014 och vill hoppa direkt till 016.
Det är det som är det kluriga. Just nu har jag lyckats komma förbi 013 efter att ha suttit fast ett bra tag. Det fanns inte en jvl i Östersund som hade 013 på sitt regnummer. Jag började fundera om folk var ovanligt vidskepliga här, men tillslut förra vecka fick jag syn på den. Eftersom jag både har sett 014, 015 och 016 innan jag såg 013 så känns det lite surt. Men jag vet iafl att de finns i min omgivning.
Någon mer än jag som är fast i detta tvång? Att inte kunna åka bil utan att nödstirra på regplåtarna?

image70


Hemsidan för denna rörelse är: http://www.platespotting.com/ps/



Kommentarer
Postat av: soof

ja se där. :)

Nja, jag umgås lite grann med de "gamla", men man växer ifrån varandra. Jag umgicks ganska mycket med Emelie Boman och Sara Ådén tidigare.

Ja, planera är att försöka besöka din hemstad - på Storsjöyran faktiskt. Jag var där förra året också. HUr ser din sommar ut?

2007-05-08 @ 18:01:11
URL: http://sofiemede.blogg.se
Postat av: soof

Ah, häftigt! Så då är det dig man ska smöra in sig hos? haha.

2007-05-09 @ 17:57:30
URL: http://sofiemede.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0