"I'm a Moviestar!"

Eftersom jag älskar att se på film (mest hela tiden helst), tänkte jag plita ner vilka filmer jag tycker är värd att se!

  1. Lost in Translation
  2. Donnie Darco
  3. Det levande slottet
  4. The nightmare before christmas
  5. Edward Scissorhand
  6. Fight Club

Lost in Translation
Toppar så klart. Jag känner dock ingen annan än jag som med vilja håller mig vaken under den här filmer. Det värkar bara som det är jag som förstår det underbara film och kameraspråket i denna fantastiska film. Kanske för att den inte liknar någon annan jag sett tidigare?

Donnie Darco
Jag tror det är lite av anledningen som med Lost in Translation varför jag gillar denna film så mycket. Pågrund utav att den itne liknar någon annan film jag redan sätt. Den följer inte den klassiska Dramaturgin steg för steg. Sen att den är sjukt snygg gjort är ju ett pluss också.

Det levande slottet
När jag såg Spiritet Away insåg jag inte riktig det som var bra med den filmen. Jag tror jag blev mest uttråkad för jag var för liten. Jag tycker inte att det är en barnfilm iafl. Men nu förra året när jag såg Det levande slottet blev jag kär på första ögonkastet. Hayao Miyazakis är helt enkelt genial. Sen att jag gillar de flesta kinesiska och japanska filmskaparna har väll en del i det hela.

The nightmare before christmas
Tim Burton. Behöver man säga mer? Den är så vacker och skratt framkallande. Musiken är en Oscar i sig tycker jag.

Edward Scissorhand
Tim Burton igen! Men här har han fått sällskap av Jhonny Depp som är min manliga favoritskådespelare. De tillsammans kan inte bli annat än succé i denna vackra saga.

Fight Club
Jag är ju en tjej, så orden en halvnaken, skön Brad Pitt kan man inte tycka är annat än läcker att se på. Episka filmer är alltid roligt att titta på som omväxling till allt som produceras som följer dramaturgin.
Här så spelar musik också en viktig roll samt kameravinklarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0