Regn

Trots att det regnat 80% utav tiden här nere i Eskilstuna har det varit trevligt endå.

Idag var Gina Tricot till min stora förtret stängt! De har öppet imorgon men då åker vi hem, så jag hoppas vi hinner med en sväng förbi endå.

Inte bara dysterheter ifrom utav regn, utan vi var på Zoo idag också! Så underbart söta djur som jag bara vill hoppa in till och kela med. Speciellt Leoparderna. Det mest komiska var att överallt dit vi kom satt djuren och juckade med varandra. Var lite läskigt faktist, speciellt vid hmm Jeoparderna? Honan skrek som en stucken gris, huvaligen. Men förutom det var det en ricktig angenäm vistelse. Och när man fick se Fantomlandet önskade jag nästan att jag fick vara 6år och leka hela dagarna igen. Har aldrig sett en större ruchtbana!

Vi passade också på att stanna hemma hos Jonathans kusin Jonas med familj Malin + de supersöta barnen Nea och Adam. By the way så är Malin Gina Tricots grundare och min avundsjuka stannar inte där. De håller på att renovera om hela huset och tillhörande uteplatser. Det kanske var de mest imponerande teknikprylar jag sett som de hade i huset! Uppe i deras sovrum hade de ett eget biorum! En projektor i taket som hade en bild som kanske var 7st vanliga tvs och ett ljud som skulle få vem som helst att darra. Och Jonas filmsamling! Oh my GOD!! Ett rum fullt med film på film på film på film. Ungefär som att komma till Videoteket i stan. Jag började undra stilla om de kunde tänka sig att få ett tredje barn iform utav en adoption utav mig? Lite så där i förbifarten?
Resten utav huset gick i samma stil och var så jäkla snyggt inrett. Vitt som bas med dova färger som avbrytare. Stilrent och ja, jag kan inte säga mer. Kan också passa på att avslöja att Gina Tricot kommer slå upp portarna i Östersund vilken dag som helst. (Iafl när de hittat en lokal.) Jag börjar redan smida mina planer hur sjutton jag ska lyckas få anställning där. Då slår min dröm in...

En annan rolig sak som hände idag att jag för första gången åkt förbi 40 och 60 km/h skyltar. Ganska sjukt onödigt om jag får säga vad jag tycker...

Dagens kommentar kommer ifrån den lilla flickan på Park Zoo som klämde ur sig "Pappa, kan jag få åka på sjöhästen som ser ut som en gris?"
("sjöhästen" var en illskär gris.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0