Bunden

Jag har varit i valet och kvalet den senaste månaden, enda sedan jag började på Boxer. Skulle jag skriva på heltid eller fortsätta på timmar.

Heltid = Betald 5 veckors semster, garanti på 40h i veckan = månadslön = kanske måste jobba julafton tex. 

Timmar = jobba när jag vill och hur mycket jag vill = kanske inte får några timmar alls = inga pengar.

Som sagt, både för och nackdelar. Jag brukar jämföra det så här : våra kunder kan binda om sig ifrån tillsvidare abbonemang med tre månaders löpande uppsägningstid till bundet abbonemang på 12 eller 24månader. Nackdel att de inte kan säga upp sig tidigare, fördel att de antagligen får frimånader eller ny box kostnadsfritt.
Men de kan inte sluta vara bunden för att bli tillsvidare och kunna säga upp det närhelst de vill (med tre månaders uppsägningstid så klart). Jag kan gå från timmar till heltid, men inte från heltid till timmar.

Efter mycket velande kom jag fram till att jag är ett kontrollfreak, alltså jag måste veta att jag garanterat får 40h i veckan = månadslön. Jag orkar inte slåss om timmarna för att få jobb med andra timanställda. Jag kan offra min frihet att välja helt själv, mot att ha garanti på att jag får 40h i veckan. Summan av kardemumman är att från och med imorgon första augusti skriver Linn Holmgren på, på sitt första heltidsjobb någonsin. Fast anställd = fan vad vuxen jag blivitt.

Intresse klubben antecknar att jag nu på min månadsredovisning har jobbat 167h denna månad. 167h utav nonstop klagomål ifrån kunderna. Idag för första gången när en kund skrek på mig så tog jag faktist inte åt mig. Jag var iskall, nu jvlar är jag på gång! Ta er i akt alla Boxer kunder, nu är det slut på frimånaderna för att ni gnäller lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0