Boring

Har suttit sedan igår och kämpat med att översätta en engelsk medicinsk vetenskaplig artikel till svenska.
Jag har hunnit ca halvvägs, nu har jag bara fyra sidor kvar men jag har ju det jag gör idag. För det måste bli klart idag för imorgon och på nyårsdagen blir det inte aktuellt med detta och den andra så ska jag och Marie fixa ihop det och den tredje är det redovisning.

Uppgiften som hör till denna artikel är att vi ska lära oss granska kritiskt en vetenskaplig artikel. Så jag har en hel hög med frågor om artikeln, men det kan ju vara idé att förstå vad den handlar om dvs att jag översätter den.
Den handlar om en studie gjort på om det finns någon koppling mellan barnmisshandel och barnfetma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0