58 dagar kvar (Hometown)!

Just nu är jag i min kära hemstad Umeå och hälsar på släkten i samband av att min Farfar fyller 90år på fredag den 13 April som vi så klart ska fira! Har varit här sedan igår men idag började det verkliga sltiet. Morgonen började med uppdraget att försöka få Farfar med in till stan (senast var förra gången jag lyckades lura in honnom för 4år sedan) för att inhandla ett par nya skor istället för de sandaler vi köpte för 4år sedan han går året runt med. Men han vägrade i sten. Jag hotade tom att bära ut honnom själv i bilen men icke. Det enda han muttrade var att han skulle göra det själv "till sommaren om han fortfarande levde då". Iafl åkte jag och mamma in till Umeå för att försöka få tag på ett par skor som han dels kan få av och på och desutom få plats med foten i. Han har de bredaste fötter jag någonsin sett!
Innan vi svängde förbi skopunkten var jag tvungen att springa för på Gina Tricot som vi inte har hemma i Östersund. Ett bittert misstag jag fick ångra. Det hela slutade med att jag nästan tårfärdig står inne i provhytten med 15par olika klädesplagg med den sötaste studentklänningen jafg någonsin sett! Det enda som hindrade mig från att köpa den avr att jag redan hade inhandlatt en. Varför jag inte tog med mig hela affären hem är pga av pengabrist inför den stundande studenten. Jag köpte ingenting! Första gången någonsin jag kliver ut ifrån en Gina Tricot butik utan ett enda klädesplagg. Jag riktigt bittert hatade Studenten efteråt innan jag lyckades lugna ner mig och insett att mitt pikande på min mors obefintliga sponsring till min klädgarderob var lika medd noll intresse gav jag upp.

 
Min drömstudentklänning ifrån Gina Tricot fast inte grön som på bilden utan vit såklart

Iafl efter mitt meningslösa och tårdrypande besök på Gina Tricot hittade vi iafl ett par skor som vi trodde skulle fungera till Farfar. Vi köpte också två par byxor och en skjorta så han kommer bli riktigt stilig på fredag!

Jag ljög lite förut när jag sa att vi är i Umeå. Vi är faktist hos min Farbror i havet utanför Umeå där vi huserar i Farfars gamla sommarhus. Riktigt mysigt trots en lite bitter släkt men det är sånt man får ta. Här blåser det så fruktansvärt att jag är lite rädd för att gå ut. För alla granar runt om husen är på väg att ge med sig och hotar att ramla rakt över oss. Men det låter hemtrevligt när det storma iafl.

Just nu håller katten i huset Hasse på att jaga en råtta han släpat in runt mina fötter. Sen vill han så klart hoppa upp i famnen och slicka en på munnen. Altiitd lika trevligt. Mums eller inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0