Domare



Denna helg har spenderats i min gamla gymnasieskola. Det var nästan tre år sen jag gick ut nu, men den var sig lik. Det som hände där var domarkursen för nybörjare, 13 deltagare var vi i varierande åldrar.
Teori har varvats med lite praktiska övningar och idag satt vi på läktaren en halvlek och studerade en domartrio. Solen gassade och det kan inte bli mycket bättre, sitta i sina solglasögon och se på fotobll.

Numera kan jag förutom öplirs-domare tittulera mig distriktsdomare för damer div 3 och herrar div 4 och 5. Min tanke var att jag ska gå på linjen och sen får vi se. Om tre veckor är det testmatcher, får se om jag vågar döma någon som huvuddomare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0