Vuxenångest

Det är inte lätt att bli vuxen. Man är pank, får papper hem i brevlådan du inte fattar ett jota av och krigas mot ett aldrig sinande disk och klädhög. Det enda man vinner är frihet som man endå varken har råd eller tid med. Har du tur får du låna dagstidningen av jobbet när du själv upptäcker att en premunation kostar lika mycket som en måndasinkomst och att du kan inte skriva dig på stället du bor på pga att du får du betala en månadsinkomst till på tv-licensen vilket betyder du måste åka hem till dina föräldrar för att hämta posten.

Men det är värt det, bara för att jag får gå in med skorna om jag vill och smulorna får ligga kvar så länge de behagar. Det är endå jag i slutendan som måste göra nått åt det och det kan jag göra PRECIS NÄR JAG VILL!

Iafl när jag slutat vara bitter över att vara pank så har jag jobbat imorse, lämnat in en förhoppningsvis klar rapport och snart blir det lunch. Ikväll kommer Jonathan hem (!) och träning. Blir till att somna tidigt då jag börjar jobba 07.00 imorgon, jippie!

Kommentarer
Postat av: * Em

Hej hej! Allt bra? :)



Om du inte redan lagt märke till det, så kan du vinna en Sony Ericsson W995 här; ttp://emelojs.blogg.se/2010/may/tavling-mobiltelefon.html

2010-05-05 @ 16:17:58
URL: http://emelojs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0