Det går bra nu



Pluggade på rätt bra igår. Men det hade ju varit skönt om omtentan var gjord och klarad, är rätt less på att stå och stampa på samma ställe.


Men det var inte det jag skulle skriva om utan om det bilden visar. Efter Jonathan kom tillbaka efter sin inlinesrunda med Robert, Hedström och Victor, bestämde vi oss för att vi skulle utnyttja presentkortet vi fick i julklapp av mina föräldrar på En Liten Röd. Resturangen vi har krypavstånd till.
Så vid 18 drog vi dit och avnjöt en god och billig middag, 60kr allt som allt haha. Jag åt ett oxfiléspett och Jonathan tog en black & white.

1.5h senare begav vi oss mot Robert och Tracy för att se Robinson. Det är aldrig fel med trevlig sällskap och att bli bjudna på hemmagjorda chokladmuffins.
Efter Robinson och ett sex and the city avsnitt joinade de oss hem till Jonathans gamla lägenhet där vi hämtade Jonathans bil. En lagom kvällspromenad på 20 min.
Det blev en tidig kväll för mig då jag började jobba kl 7 i morse. Men det underlättade avsevärt att få skjuts dit och behöva vakna 6.30 än att sätta sig på en buss kl 6.

Som sagt, idag har jag jobbat hela dagen. Jobbad en timme extra också eftersom vi var kort om folk. Totalt 8h blev det och det gick jätte bra trots att det säkert var tre månader sedan jag jobbade ett dagspass. Men allt flöt på bra och det känns bara bättre och bättre inför sommarens jobb i 4 veckor där. Jag ska jobba första semesterperioden.

Jonathan kom och hämtade upp mig efter jobbet och jag lyckades övertala honnom att vi skulle ät på MacDonalds. Jag älskar deras kycklingburgare, mmm. 
Nu har jag duschat och varvat ned. Imorgon är det en ny kurs som börjar, pallitativ vård som säkert kommer bli både jobbig och intressant. 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag tänkte jag måste skriva en rad till dig.. Jag brukar kolla in här på din blogg ibland och det är kul att du skriver om plugget, eftersom jag går termin två på Miun (sundsvall) och får då lite tips och en bild av hur kurserna är eftersom du läser de före mig! :) Din blogg är intressan! :)

2009-05-04 @ 00:07:03
URL: http://emelieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0