Stockholm

I lördags pinade jag mig upp väldigt mycket för tidigt för att ha varit ute kvällen innan. Fredagens första lediga dag firades med jobb och sen ut med girlsen på News och sen vidare till fredrik. Kvällen avslutades med att titta på alla lyckliga studenter på rådhustrappan. Sen blev det sängen för min del.

Vi flög ned med 8.30 planet och så började en intensiv med rolig helg.

lördagen sprang vi runt lite på stan, jag använde mitt presentkort på Tshirt Store, hittade en randig tröja på Zara och en fin vardagskjol på H&M. Mitt shoppingbejär var så stillat.




Mamma

Vi glodde lite på danskarna på plattan som laddade upp inför kvällens landskamp på Råsunda, tyvärr var det ju en riktigt skitmatch men endå. De skränade och höll på och var riktigt underhållande.

Sen lekte vi riktiga tursiter och "firade" lite nationaldag utanför slottet.



'
Jag frös som vanligt.

Sen var vi rätt trötta och begav oss hem till hotellet och käkade middag + såg på den urdåliga matchen mot Danmark, pinsamt. Vid 22.30 slocknade jag.

Söndag morgon vaknade jag pigg vid 8.30, sensation. Vi käkade hotellfrukost, det absolut bästa med att resa innan vi tog bussen till aquaria vattenmuseum. Nördig som jag är sprang jag runt och fotade allt som rörde sig, tyvärr så rörde sig fiskarna för snabbt för att jag ska hinna med fota utan blixt, eftersom det var förbjudet. Men endå.



Vi lyckades komma precis till matningen och när dessa bjässar matades så bara small det till. Jag var inte alls berädd på det och blev jätte rädd haha. Om man hade stoppat ned ett finger där och hade huden blivit avhyvlat, huva.



Pirayor som toksimmar, hon som matade berättade att kanske om hon låg blixtstilla i vattnet i ca 1h kanske de skulle våga sig fram och provsmaka på henne. Men stoppar man därimot ned ett finger så bits det av direkt eftersom de är van att bli matade från ytan.



Spottfiskar och fyrögon. Spottfiskarna visade upp sin förmåga genom att pricka en liten räka längst upp i bilden. Men jag tycker fyrögonen var coolast, de har igentligen2 st men de har delat på sig så de har två ögonpar ovanför vattnet och två st under. Ser jätte roligt ut.



Mamma kollar på.







Hittar ni den gröna, gula och blåa grodan?



Haj som simmade jätte snabbt och jag föröskte hinna med kameran därför är bakgrunden jätte suddig istället för hajen.



Muränan Bengt, älsta fisken på akvariumet och antagligen den fulaste.



Clownfiskar.





Sjöhäst som tippat omkull.



Fina sjöstjärnor.







Det akvariumet skulle vi villa ha.

Efter detta så turistade vi rejält och åkte på en båtsightseeing runt södermalm och lite mer öar. Det var verkligen vackert och ett anorlunda sätt att se staden på som jag rekomenderar. Det var med en guide som pratade oavbrutet om allt vi åkte förbi. Jag rekomenderar detta om man vill se lite av Stockholm.
Jag tog inga kort men på kvällen på Bruce Springsteen tog jag desto fler.

Vi kom fram till stadion ca 2h innan han började spela, det tog 1h längre än det skulle eftersom man väntade på att alla skulle hinna in.







Ca en timme innan spelningen.



Och jag och mamma fulade oss.



Men så drog spektaklet igång.











3h senare var vi hemma och en upplevelse rikare. Jag tycker konsären var jätte bra, han gav värkligen järnet och bjöd på sig själv. Det hade nog varit ännu bättre om man kunde alla låttexter, men det var bra för den oinvigda också. Klart över förväntan.

söndagen och sista dagen storsade jag och mamma omkring innan jag mötte upp Nathalie och hennes underbart söta dotter Nova. Jag träffade de sist i slutet på augusti och då var Nova bara 4 månader så hon hade hunnit vuxit rejält.

Vi käkaded glasspå Ben & Jerrys i gamla stan och bara tog det lungt och pratade. Vi träffas ju inte så ofta pga avståndet men det är alltid lika roligt varje gång vi gör det.



Nova



Nova och jag som inte ser vettig ut på en fläck.



Natalie och Nova.

Sen vid 16 så åkte jag och mamma ut till arlanda och vid 19 var jag äntligen hemma igen. Borta ra men hemma bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0