Tuffa tider

Det är bara några dagar kvar nu att hålla motivationen uppe. På torsdag skrivs nämligen tentan för denna kurs och på fredag ska ett a4 vara inlämnat och sen är denna kurs över och terminen är slut.
Det borde alltså vara hyffsat enkelt att plugga på nu när man kan se slutet på tunneln av ett år nonstop studier eftersom vi inte har lov. Men tyvärr vaknade jag upp i morse och mådde inte allt för bra. En lätt huvudvärk och allmänt snurrig, vet inte alls vad det är för fel.

Helst av allt vill jag bara gå och lägga mig i ett svalt rum och dra täcket över huvudet. Det enda som hindrar mig är en liten röst i huvudet som hela tiden säger "du har inte tid". Nej för man har inte tid att må dåligt om man ska klara sina studier, allt är upplagt efter en supermänniska som nonstop klarar av att plugga 24h om dygnet och aldrig göra nått annat. Tummen ned för det upplägget men det är ju inte jag som bestämmer utan det är bara att anpassa sig.

Ska dricka ett stort glas saft och försöka läsa lite, ska jobba kl 15.45 för att överhuvudtaget kunna ha råd att studerna. Förhoppningsvis är hundåren över snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0