Money money money

Jag har diskuterat pengar med en del idag, bla Jonathans pappa som kom med insikten att varför svenskar jobbar för att kunna ha råd att leva medan andra folkslag kanske har jobbet som livet och involverar familj, vänner och allt i det.
Anna och jag diskuterade varför det suger så hårt att man får ångest efter man varit på affären och köpt sig en stackars ostbit och korvbit när slutnotan hamnar på 89kr.

Visst det skulle vara väldigt enkelt om man inte behövde bry sig om pengar alls. Men jag nöjer mig med att inte behöva vända på varenda krona för att då det att gå runt. Slippa ha ångest över att jag köper skor för halva reapriset för att mina gamla läcker in vatten. Kunna köpa den man faktist vill äta och inte bara för den är billig och har lång hållbarhetsdatum.

Men så finns det ju en anledning att folk säger att studenter gnäller mest över sin ekonomi, just för att den är helt värdelös. Om man inte jobbar, men då får man lägga ned mindre tid åt skolan och det fungerar ju inte heller.


Varför växer inte pengar på träd som i Sims?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0