Update

Jag kan ju inte skylla min tystnad på denna sida på en häftig bloggawards eller liknande. I detta sammanhang är man ju inte så jäkla cool haha. Men jag är otroligt nöjd att jag kan gå tillbaka till under studenttiden och andra tillfällen och se vad jag gjorde. Mycket smidigare än att skriva i en dagbok, lite svårt att använda ctrl + c i den. Jag gillar allmänt att skriva av mig och rensa tankarna. Respons är bara ett plus i kanten.

Det som har hänt sedan onsdags i mitt liv var för Björn, Måns, Zoran och Özz på folketshus.



Helt galet och sjukt roligt. Me like it!
Natalies pojkvän hade tjatat i månader om denna show och hade lyckats fått biljetter längst bak längst in. Lite skadeglada vinkade vi från rad 2. Ibland har man tur och jag tackar för det.

Özz öppnade föreställningen med otaliga skämt om sex och kurder, hans tirumfkort. Även de på rad 1 fick sig en känga showen igenom. Det märks att han är rutinerad och är smidig på sina övergångar.
Därefter kom Zoran. En utav ynglingarna som har talangen men inte rutinen. Han lyckades bra med funderingar över livet och skillnader mellan folk. Han försöker vara coolast av alla och bjuder inte så mycket på sig själv. Men skratt fick han tillbaka.
Måns fortsatte ta hand om oss efter pausen. En otrolig rutin gör att allt känns så påhittad för stunden fast det är mycket tankeverksamhet bakom det. Han var mycket roligare än jag trodde. Han drev med de yngre i ensambeln och fortsatte på Özzs bana.
Sen kom stunden alla väntat på, Björn. Tyvärr var det han som levde upp minst till förväntningarna. De första 5, 10min fick han knappt nått ur sig men sen tog det sig med mer eller mindre osannolika historier. Grabben har en otrolig talang och hans styrka just nu är sin teater förmåga. Hans kroppspråk var mycket roligare än hans historier. Just nu är han endå bäst på att mima och dansa till musik. Men det kommer nog.

Roligast var i början när de informerade omfotoförbudet. Men vi fick ta kort några minuter i början, så fort Björn rörde på sig så följde alla kameror efter haha. Måns försökte få några kort på sig genom att dra byxorna. Behöver jag säga att första två raderna bara bestod av tjejer och det var inte för Måns skull de hade kommit?

Jag har fortfarande lite ont i käkarna efter allt skratt haha. Det blev inte bättre av igår.
Då var vi hos Lisa och skrattade tillsammans med tjejerna. Hon bjöd på en underbar pasta med kyckling och jordnötter. Det var jätte gott!
Vid 00 gick vi ned på staden och försökte söka lyckan på någon utav krogarna. Problemet var att vi inte kom in någonstans där det var gratis. På g3 var det 21 och vi är ju 20, på olearys var det också stopp, 21. Men vi fick gärna gå runt hörnet till uppstairs, bara att det kostade 80kr där, 80kr mer än de flesta har, bla jag.
Så vi slutade på Harrys! Där det är 23 och vi behövde inte ens visa leg. Beskriver det något om hur åldern var där nere, vi sänkte nog medelåldern till 40.
Jag var sjukt skeptisk i början, jag skämdes om vi säger så. Mina föräldrar hade varit där veckan innan och det kändes inte allt för roligt att veta. Men!
Vi lyckades få ägaren att fixa bra musik och vi intog dansgolvet, framför baren och båsen. En två meter gång men roligt hade vi. Vi gick ju ut för att dansa och ingen ville släppa inn oss fär man kunde dansa. Så vi fick skapa oss ett dansgolv och hade skit kul. Synd jag var så trött bara pga föreläsningar mellan 8 och 17 på dagen. Men det var underbart att få komma ut. Vi får bara vänta ett år innan vi får gå ut och dansa på riktigt, fy fan säger jag för Östersund 21. vart fick de 21 ifrån? Och de klagar på att ungarna hänge rpå mcdonalds, enda stället man kommer in på.

Nu ligger jag och Jonathan i soffan och tar det allmänt lungt, jag täntke försöka mig på det Lisa serverade igår till middag. Får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0