Fit for fight!

Sitter på biblioteket nu och väntar på att jag ska börja jobba. Känns lite pinsamt på något sätt att jag är inne på bloggar, som att jag inte skulle vara lika smart som alla andra universitetstuderande eftersom jag har ett sånt "ytligt" intresse enligt andra...
Men skitsamma, det är mitt liv och då ska man väll få göra som man vill endå.

Har haft kursintro på denna kurs jag börjar nu, äldres hälsa och omvårdnad. Har satt upp ett mål att övervinna min fobi för gamla människor som jag fick under en månads praktik på hemtjänsten som 14åring. Jag fick se och göra saker som en 14 årig tjej (iafl jag) inte är mogen för, därutav mitt äckel mot gamla människor.
Men med den utbildning jag får nu hoppas jag att jag får en annan förståelse för varför det är si och så.

Min handledare från min kommande praktikplats ringde imorse. Jag blev lite överrumplad för att jag förstod knappt vad hon sa, för hon hade sån kraftig brytning. Men jag tycker det ska bli intressant att jobba med någon som har en annan bakgrund än svensk och vad de har för nackdelar/fördelar. Det var det som min förra kurs handlade delvis om, mötet med andra kulturer och förutsättningar. Från teori till praktik blir det nu.

I'm fit for fight!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi längtar till inflyttningen! Nu går vi bara och dagdrömmer :)

2008-10-06 @ 14:51:27
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0