Auktion



Idag följde jag med min mamma och mammas moster till någonting jag var på mycket när jag var liten, auktion. Det är nått speciellt att sitta och se på allt rat och fynd auktioneras ut till nya öden. Jag brukar fundera över vad de har använst till och vad den förra äger tyckte om det. T ex en ful skål ingen vill ha var kanske den personens käraste ägo del osv.

Auktionen idag var en typisk byauktion, med dödsbon som auktioneras ut med 99% rat och 100&% bybor. Men det var mysigt endå. Jag fick stoppa mamma från att buda hem mer rat än vi redan har hemma haha.

Nu ser jag och Jonathan på Hellboy och sen ska vi käka wok med min familj. Ikväll blir det fest förhopnningvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0