Bomb?



Imorse upptäcktes en låda vid Lidl bortanför där jag bor som det stod skrivet Bomb på. Det har resulterat i avspärrningar i en radie av 200m och va 150boende är evakuerade.



Det kändes lite surrealistiskt när jag åkte bussen till skolan och i varje gatukorsning stod poliser och dirigerade trafiken. Jag trodde först det har varit en trafikolycka, men en sån avspärrning med band och allt brukar det ju inte vara. Sen har jag aldrig sett så många poliser samtidigt. De måste ha tömt hela jämtland på varenda polis. Det kanske det lådan var till så de kunde råna 10mil härifrån haha. Vi får se.

Lite otäckt är det trots allt, tänk om det är en riktig bomb? Men mest troligt är det att det är en papperslåda med en text på bara. Men det är hemskt gjort eftersom bombtekniker från sthlm flygs upp och bombvagn från Umeå. Det pengarna hade kunnat gått till något mycket vetttigare än någons bus om det visar sig vara så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0