Duved

Åkte upp i Duved i morse med nabotåget för att träffa honey som åkte hem redan igår direkt ifrån flyget. Tillsammans ligger vi i soffan och slappar, Jonathan som återfår krafterna efter magsjukan och jag som är allmänt trött som vanligt haha.

Vi har sett en del, eller rättare sagt Jonathan har sett filmer medan jag och Camilla har försökt att hitta ett flyg till London nästa helg som fungerar att åka med. Det är bara inse att det är totalt omöjligt att åka ifrån Östersund. Hur vi än gör så kommer vi fram en timme efter flyget gått till London med tåg, eller 5 min efter avgång med flyg från Östersund beroende på om vi åker ifrån Arlanda eller Nyköping. Skiljer bara ca 3000kr i pris. Att åka hem är helt omöjligt, sista tåget hem går innan vi hinner landa.
Jag satt i 2h och föröskte alla möjliga och omöjliga lösningar. Buss, flyg och tåg, men inget passar in tidemässigt. Vad lätt det hade varit om vi bodde i Stockholm, det hade bara varit att kliva ombord och ha betalt 800kr tur och retur, istället måste vi försöka ta oss bara till Stockholm, eller Nyköping för att ens komma iväg, och det går minst på ca 1000-2000kr och hem är det totalt omöjligt att ta sig.
Ok, en förvirrande förklaring. Kanske för att jag också är förvirrad efter alla försök att åka. Blir så less.

Ska fortsätta att mysa med honey framför tv, just nu är det Simpson. Yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0