Bokmal

Jag har alltid älskat att läsa, få drömma sig bort i en annan värld en stund. En bra bok kan fängsla mig i timmar, mäste bara få veta hur det går, sida efter sida. Det känns nästan som man har misst en vän när boken är slut.
Tyvärr har jag inte haft tid att läsa sen jag började plugga i höstas, jag hamnar framför datorn varje gång jag itne förösker plugga eller är ute på vift.
Men nu ska jag ta igen det med råge de 5 veckor framåt då jag ska lära mig andas igen, sen ska jag sätta igång med skolan och den här gången ska det gå. Jag känner mig lite spänd på hur det ska bli, för nu känns det som jag har en rimlig chans att klara av det. Det kommer inte låta grekiska i mina öron, jag kan terminologin för jag redan gått de kurserna, inte bara för att jag har jobbat som undersköterska i 20år innan. Jag vet jag är lite bitter, men bara för att jag inte gillar tanken att andra kan mer än mig haha. Både fördel och nackdel är den förbannelsen.

Ikväll ska jag välja mellan att läsa Sophie Kinsellas "Shopalholic" böcker, Marian Keyes "Finns det någon" där eller förstätta på min bok "Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet" som visade sig vara jätte tråkig.

Sen ahr jag funderat på vart jag ska träna, det blir nog på de fina anläggningarna på gamla I5 på Pulzin, de har hyffsade priser och träning som ser ut att passa mig. Man får göra allt istället för att välja mellan spinning, gruppass eller gym som på friskis och svettis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0