"Jag hatar dig"

När jag stog och väntade på bussen idag efter föreläsningen stod jag innomhus nedanför en trapp för att värma mig lite.

En vinglig man kommer rakt mot mig som en dåre och jag vände rmig om och ser att rampen är precis bakom mig. Självklart flyttar jag mig på en gång så han kommer fram. Men det tog inte slut på historien där som den borde.
Gubben börjar skirka och svära om att vi tar upp all plats för andra och vi kan stå någon annan stans.
Han fortsätter att skrika "jag hatar dig" medans han försöker få upp rollatorn på rampen och upp för trappen. Men eftersom han var så full eller drogpåvärkad så klarar han inte av att styra den upp utan den välter med han över.

Jag bara gick, elak som jag är. Men ska man bli attackerad nu när man står och väntar på bussen? Blev faktist rädd ett tag, innan jag insåg att han knappast skulle kunna skada mig, men situationen var riktigt hemskt. Han svor hela tiden åt en stackars gammal tant som såg ut att börja gråta. Vilka vidriga människor det finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0