Bättre än att rensa fisk i Norge

Måste erkänna att jag fått höra en hel del udda kommentarer på sistone.

Idag på jobbet stod jag och bibliotekarien och diskuterade om systemet för reserveade lån. Hon hade värsta raffinerade idén om hur man bäst skulle lösa det, men "de" som sköter den reserverade delen var inte mogen för det än.
Jag som brukar sköta denna avdelning på kvällen gör det på kanske lätt 10min utan större ansträngningar. Så mitt svar var att men det kan ju inte vara så jäkla avancerat det där, med tanke på att hon målade upp reservationsscenariot jätte stort om "de" som skötte den.
(Måste dock tillägga att det är en bokhylla med kanske 50st böcker i där de är insorterad efter lånenummer där den som reserverat den får hämta den och låna den. Varje gång en reserverad bok blir återlämnad så printar skrivaren ut ett papper, då lägger in det i boken och sorterar in den i hyllan och så är cirkeln sluten.)
Hennes svar då på min kommentar om att det inte var så avancerart var:

"Vi (bibliotekarierna) ska inte hålla på med sånt rutin arbete eftersom vi är så fruktansvärt intellektuella Vi är inte många på bygget, men vi är väldigt intellektuella."

Djupt inne i mitt stilla sinne skrattade jag lite över hennes jätte överdrift. Självklart är de absolut inte osmart på nått sätt och gör ett bra jobb, men kommentaren var så otroligt... finner inga ord.
Mitt svar tillbaka var då:

"Så det är sånna som mig ni anställer för att slippa rutinarbete som inte är så intellektuellt?"

Hon insåg vad hon hade sagt och utbrister: "Det är iafl ett bättre jobb än att rensa fisk i Norge!"

Då undrar jag hur jag ska kunna ha ett extra arbete med att rensa fisk i norge när jag bor i Östersund?

 vs.  image639

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0