Upp och ned

Saker som drar ned på mitt humör just nu.

- Att min ostbågepåse jag lämnade på mitt rum i lördags innan jag åkte upp till Duved har försvunnit spårlöst ner i min lillebrors mage. Det får mig lust att dra in på hans julklapp, man tar inte min mat! Speciellt inte goda saker.

- Att ovissheten fortfarande hänger i luften över lägenheten. Jag kan teoretiskt sett få nej på ansökandet om hyra i 2:a hand som lämnades in tre veckor försent (i fredags och vi skulle få flytta in idag). Och att jag inte vet hur lång tid det tar innan bostadsföreningen beslutar sig.

- Att det värkar som jag inte får flytta in idag.

- Att det inte finns en gnutta julkänsla för alla mina saker ligger i flyttlådor och väntar på att få packas upp.

- Att det är ett helvete att försöka förstå hur lärarna vill att rapporten ska skrivas. Jag får inte skriva med egna ord och måste ha källa för varje stavelse + jag får inte skriva av + att jag inte får skriva om innheållt. Luddigt? Ja.

Saker som får mitt humör att skjutas i höjden.

- Att mamma ringde just och berättade att vi fått godkänt men det skrivs inte på papper fören nästa vecka och vi får flytta in i helgen.

Det som drar ned mitt humör när det gäller den saken.

- Att jag har blivitt lovad 1 December och att jag alltid får höra allting genom mamma istället för de jag ska hyra av ringer mig direkt. För då hade jag kunnat ställa frågan varför jag måste vänta till helgen när jag som sagt blivitt lovad 1 December och när exakt är helgen? Fredag, lördag eller söndag?
Det måste planeras eftersom Jonathan jobbar så mycket + jag är på praktiken jämt.

Det som faktist är bra.

- Är att det kom 4 deci snö i helgen i Duved, mysfaktorn är hög.


Bild taget från tågresan hem till Östersund idag.

- Att jag lagt pussel tilsammans med Jonathan hela gårdagen efter han kom hem från premiär skoterturen. Jag älskar att lägga pussel, sjukt kul haha.



Vi har faktist lyckats läggga 50% av pusslet där motivet inte är det som syns på lådan, utan vad de på lådan ser. Klurigt.


Kommentarer
Postat av: Elin

Oj hjälp! Jag har inte tålamod för sånt!

2008-12-01 @ 17:01:46
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0