Stockholm

I tisdags åkte jag och Jonathan ned till Stockholm för en snabbvisit. Tåget ned var X2000 som går en timme snabbare än det vanliga intercity tåget, men det bästa är att de har eluttag så man kan glo på film i 4.5h. Helt underbart, hoppas de sättar in uttag i alla vagnar snart.

Kl 22 när vi var framme (i tid!) mötte Natta upp oss på centralen, tur det eftersom jag har lite svårt att hitta bland alla tunnebanor haha.
Väl hemma hos henne fick vi äntligen träffa lilla Nova, Nattas underbart söta och snälla dotter på 4 månader. Tror hon skrek en enda gång vi var där, men skrattade så fort man tittade på henne. Jag som trodde barn skrek mest hade helt fel. Nattas syster hade passat henne medan hon hämtade upp oss, eftersom Axel hennes pojkvän jobbar 12-00 ungefär.
Sen blev det sovtajm eftersom jag var sjukt trött och det var en lång dag i morgon.

Vi kom upp i hyffsat tid, redo att se varför man hellre vill shoppa i Stockholm än i Östersund. Men först mötte vi upp Jonathans lumpar kompis Pontus som han skulle hänga med under dagen medan girlsen intog stan. Vi fikade lite innan vi splittade på oss.


Natta och Nova

Resten utav eftermiddagen spatserade jag, Natta och Nova omkring och snackade skit och glodda i affärer. Det blev två par koftor till mig och ett par skor. Natta köpte två par jeans och en kofta + en jätte söt tee till nova där det stod keep my earth cleen. Vi funderade mycket på också varför man vill betala 100kr för en mössa eller 200kr för en body som barnet endå bara kan ha nån månad innan den är utvuxen? Känns som rätt bortkastade pengar. men alla gör som man vill.

Efter 6h på stan åkte vi hem där jag bytte om lite snabbt för att möta upp grabbarna och gå på studentpub. Och jag förstår faktiskt nu varför mamma tjatar om att jag måst eplugga i en roligare stad än Östersund, det var bland det roligaste jag varit på! Alla är översociala och är där för att ha kul, helt enligt min melodi.
Kl 2 hade vi lyckats tagit oss hem, vilket jag tycker var ganska bra jobbat när man inte kan staden.

Dag nr 2 och den sista dagen åkte vi in till stan en sista gång, kikade i Urabn Outfitters som måste vara den coolaste affären jag varit i, sjukt snygg var den.
Vi sa hej då till Natta och Nova innan jag och Jonathan åt pizzabuffé på Pizza Hut. En tradition jag alltid måste hålla när jag är i en stad med Pizza Hut, käka där. Världens godaste pizza enligt mig.
Sen mötte vi upp ent jej på centralen jag köpte en studentbok av och sen bar det hem igen. Tyvärr emd ett gammal tåg men det gick det med.

Tack för underbara dagar Natalie och Nova! Hoppas vi syns snart igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0