linns kaka

image655

Du behöver:


Kaka:

  • 4 ägg
  • 6 dl socker
  • 8 msk kakao
  • 2 krm salt
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 3 dl vetemjöl
  • 180 g smält avsvalnat smör
     

Glasyr:

  • 1 påse (200g) kokosflingor
  • 1 dl ljus sirap
  • 2 dl socker
  • 1 ½ dl grädde
  • 75 g smör


Gör så här:

Sätt på ugnen 200 grader. Smält smöret.

Vispa ägg och socker. Blanda i kakao, salt, vaniljsocker och vetemjöl. Blanda sist i det smälta avsvalnade smöret.

Bred ut kakan på en långpanna med bakplåtspapper. Grädda i 200 graders värme i 15 minuter.

Gör under tiden glasyren i en kastrull.

Blanda kokos, sirap, socker, grädde och smör och låt sjuda ca 5 minuter.

När kakan är klar bred på glasyren och grädda ytterligare 10 minuter i ugnen


Blev så fruktansvärt sugen på att baka ikväll så jag skickade lillebror ned på affären för att handla ingredienser. På menyn stod min och Nicklas kaka men eftersom den senare delen saknades så blev det bara linns kaka ikväll. Eller iafl så mycket som jag lyckas gömma undan för resten utav familjen, skulle behöva lås till skafferiet.

Så nu sitter jag här nöjd och äter kaka, ska strax krypa ned i sängen och fortsätta läsa på min bok. Jag behöver sömn.

Kommentarer
Postat av: Natta

haha den där såg ju inte så pjåkig ut den heller :D

2008-04-03 @ 23:00:07
URL: http://naaatha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0