I night at the work!

Jesper hade en korkad idé någongång (jag tror åtminstonde att det var han) att alla på boxers kundtjänst skulle presentera sig med "Välkommen till Boxer, det är Robert". Det han inte insåg då var att våran samtalstid skulle öka med 1min per samtal, vilket gör att vi inte klarar snitt tiden. Älskar när kunder inleder samtalet med: "Jaha, det är inte Robert själv som svarar hahahahahahahahaha!", inte direkt.

Iafl så krånglade systemet som vanligt ikväll. Först hörde jag ingeting vad kunderna sa och sen lyckades jag vara grön men kunde inte ringa ut. Fick sätta mig på inkommande samtal som behövdes, då det var 50 min i kötid. Eftersom det var igår som sista analoga släckningen gjordes, kommer kötiderna sjunka förhoppningsvis framöver. Tycker synd om kunderna men det är bara att bita ihop och invänta frasen "Vad det ska ta lång tid att komma fram" och ursäkta sig för att sen lösa kundens problem..

Jag lyckades ringa ut sen, så jag kunde sätta mig och jobba med det jag igentligen skulle göra. Ringa kunder och fråga varför de sa upp sitt avtal och om det är nått jag kan göra för att få tillbaka dem som kund, eftersom vi då väldigt gärna vill behålla dem som kund så klart. Tyvärr för mig så hade nästan alla bundit sig på tusen år med andra bolag och då är det inte så mycket för mig att göra. Vi sysslar inte med policyn att betala deras avslut med andra företag för att de ska komma till oss, det är fegt spel men men.

Tiden gick rätt fort och det är skönt att komma hem. Ska jobba lite backoffice i helgen och registera avtal, svara på mail och dyl. Behöver tjäna lite extra pengar inför den stundande sthlm resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0