Saker händer så lätt

Snart jullov, bara ca 25 arbetsdagar kvar. Enda problemet är att jag inte får något jullov. Den 19/12 så är det sista föreläsningarna och den 2 januari så ska våran uppsats på 7,5p vara så gott som klar. Lärarna motiverar det med att vi inte har några lov, därför måste vi ha något att göra över jul. Jätte roligt.

Känner mitt liv springa ifrån mig, är så fasansfullt trött hela tiden, skolan tar all tankekraft som skapar ångest. Orkar inte göra någonting när jag kommer hem förutom att ta det lungt och plugga. Men det är bara att försöka hålla sig flytande ovanför vattenytan. Tenta om 2 veckor igen och nu jäklar ska det börja pluggas i tid. Jag får försöka stå ut i 2,5 år till att prioritera skolan först, för bli ligitimerad sjuksköterska. Sen börjar livet igen.

Höll på att bli påkörd när jag skulle skjutsa min lillebror till laserhallen för 1h sen. Jag stannade innan en rondell för att släppa fram gångtrafikanter som skulle över övergångstället innan rondellen. Precis när de sätter ner sin fot och ska gå över så hoppar de skrikande bakåt och tittar bakom mig. I ögonvrån ser jag en bil som kanske kommer i 40km/h och kör över i motsatta filen och in i rondellen med mötande bil 2m ifrån sig som skulle ut i filen bilen körde i.
Det kan inte ha varit långt borta att det hade smällt. In i mig eller i mötande bil, jag undrar hur den lyckades?

Antingen måste den fått hjärnsläpp och inte sett mig överhuvudtaget eller inte uppfattat jag stannade eftersom han körde om mig i minst 40km/h. Men jag saktade ned i god tid innan rondellen för det är halt ute, sen så stannade jag av helt för de vid övergångstället. Jag tvärnitade inte och bromsade. Eller så måste personen varit påvärkad eller bara tyckte det var coolt att köra om i fel fil. 
Läskigt var det!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ũhå ska du också på Iron Maiden? Vad kul! :)

2007-11-20 @ 21:56:10
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: Sign. Anz

uuu läskigt med såna trafikupplevelser!!!

Du ska se att innan du hunnit fatta det har du oxå haft ditt körkort i fem år... känns forfarande som man precis har fått det!

Ha en bra kväll!!
Kram!

2007-11-20 @ 22:00:24
URL: http://dissadnr1.blogg.se
Postat av: Annelie

Haha det var så jag också tänkte! Fats jag täntke att jag och min kompis som jag ska dit med skulle vara enda tjejerna. Vi köpte sittplatser så att vi inte skulle bli piskade i ansiktet av alla killar med långt hår när dom headbangar ;)

2007-11-20 @ 22:05:28
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: ejmis

Skönt att det gick bra!

2007-11-20 @ 22:14:50
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Annelie

Ja 80tals låtarna är helt klart dom bästa! Det är ju dom man kan utantill ;)

2007-11-20 @ 22:24:29
URL: http://anneliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0