!#)="()¤/()"¤(/)"¤

Nu får det vara nog! Hade mentalt förebrett mig att jag skulle kunna genom föra operatinen. Men vad händer? De ringer och säger att det blir inget av den pga att läkaren år sjuk, för andra gången! De skjuter upp skiten för andra gången! Problemet för mig är att de sagt ungefär att jag kommer få betala själv efter nyår, och kön som jag slängs tillbaka till är ca 2månader lång. Jag tror jag blir tokig! Operationen går på typ 10 000 som de tycker jag ska betala själv.

Problemet började för ca 7-5? år sedan på folktandvården på allégatan. Jag hade fått en flik över på vänstersida nere som täckte de tänder längstbak. Jag klagade på smärtor då det är svårt att rengöra ordentligt. Jag fick enbart rådet att ha en mindre tandborste och att det växer bort. Nu x antal år senare då mina smärtor kommer ofta pga att två visdomständer trycker på och inte kommer upp pga skinfliken. Det stora problemet är att tänderna framför har vikt sig totalt på kanten, så de buktar in eftersom de ej får plats.
Jag tog kontakt själv och blev remissad till tandregleringen på sjukhuset, struntade i jvla folktandvården som hade mage att boka in mig på ett rutinbesök 3 dagar efter den planerade operationen hos käkkirurgen för att få bort mina tänder som inte kommer upp + sätta pluppar i tänderna hos tandregleringen framför för att räta upp dem. Iafl så sa jag åt dem att de inte kommer se mycket då jag kommer ha stygn och skit i munnen, jaha svarade de, varför då? Berättade att jag struntade i dem och gått driekt då de inte ville hjälpa mig. Jaha, ojojojdå fick jag tillbaka.

Men självklart är det problem på sjukhuset också, var där för första gången i april kanske, de informerar mig om att jag borde fått tandställning men att det var försent nu om jag inte ville betala själv vid årsskiftet. Iafl remissade de mig vidare till käkkirurgerna för att ta bort de bakersta tänderna så de ens ska kunna räta upp de som det är mest problem med. Jag väntade i ca 6månader för att få komma till en läkare som skulle bedöma om han ville göra det själv. Första gången ringde de och avbokade för att han var sjuk, fick vänta ytterligare en månad. Jaha då bestämde han sig för att han kunde operera själv, bokades en tid om ca 1,5månader. Och nu står jag här idag, men en avbokning igen och har hamnat längst bak i kön för väntetider igen. Eftersom det är fullbokat med andra patienter. Och vid årskiftet kommer min frist med gratis tand och läkarvård gå ut, alltså de tycker jag ska betala allt själv.

Så problemet är att detta borde gjorts för 5år sedan! Inte nu! Pga att alla jag kommit till har dragit ut och ut det på tiden, vad väntar de på? Att jag ska hinna fylla så jag måste betala? Jag är så less på att klämmas i systemet!

Jag är rätt så förbannad på min framtida arbetsgivare, självklart skyller jag inte allt på dem, alla kan vara sjukt. Men felet gjordes redan för 5år sedan då inget beslut togs att ta bort skinfliken, då hade kanske tänder kommit upp av sig själv. Och de hade inte blivitt cp. Tänderna på andra sidan håller på att göra samma sak nu, men de kommer itne göra nått fören alla tänder är snea och de måste ta bort dem, fel att göra det inna problemen börjar!!! Vad rä det för fel på människor!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0