25 dagar kvar (Design)!

Satt idag på webdesignen och knåpade lite på sida. Bytte ut headern mot en bild istället med det teckensnitt jag gillar bäst. Men tyvärr inte ett sånt vanligt teckensnitt så det går att ha som vanligt förutom som en bild. Men tyvärr upptäckte jag att det inte syns i mozilla firefox, bara i explorer. WHY?


Men jag ska dock göra min visningsbild större. Hoppas att det funkar i bägge iafl. Lite synd om bilden inte ens syns i den ena webbläsaren precis som med headern.

Update
Någon där uppe hörde min desperata rop på hjälp, för helt plötsligt fungerar headern i bägge webblässarna utan att jag har ändrat på någon kod. Men jag har även gjort min visningsbild större. Men jag skulle vilja ha den mer centrerad och större, men då måste jag även göra den gråa bakgrunden större och jag vet inte vart i koden den finns. En liten bit på väg mot en snyggare blogg har jag kommit!

Update 2
Nu har jag även lyckats listat ut (med Jonathans hjälp) vad en hel del kod är. Så en nedräkning till studenten har tillkommit + gjort den gråa bakgrunden större så bilden inte ser så malplacerad ut. Wihoo + att jag nu har lagt till information om mig själv under bilden i färgen #999900.

Update 3
Suck! Lyckades radera de sparade bilderna tex min header och visningsbild. Visningsbilden har jag på denna dator så det var inga problem att lägga tillbaka. Men min header bild har jag på skolan så jag fåt vänta med tills imorgon innan jag kan lägga upp den på bloggen igen.  Så jag får leva headerlös ett tag :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0