23 dagar kvar (Studentbal)!

Igår ringde mamma och hon hade den bästa idén på länge haha. Att hela fmiljen skulle dra iväg till Cypern V.22. Förra året när jag var där var det helt underbart. Så skönt med sol efter haft en hel lång norrländskvinter. + att jag nu skulle slippa se ut som ett spöke i min studentklänning och bli sådär snyggt brun medan alla andra här hemma fortfarande är vita. Men så sprack bubblan. Jag kom ju på att onsdagen V.22 har jag min mösspåtagningsbal. Visst ska det bli jätte kul men jag önskar att man kunde klämma in en vecka till innan studenten så jag han till Cypern(^.^)


Inbjudningskortet till min mösspåtagningsbal. Lägg märke till stämpeln som ska föreställa Per Wargentin som mina skola är uppkallad efter. Han var folkbokföringens fader som levde på 1700talet tror jag.

Det dåliga med mösspåtagningsbalen är att bordsplaceringen blir helt random inte klassvis. Skolan idé var att vi skulle lära känna varandra bättre. Men vad är det för mening sista veckan innan studenten? Kommer bara kännas stelt och konstigt och man har otur att sitta brevid fel personer. Värst blir om man hamnar mellan två lärare. Nu innan studenten är klassammanhållningen på topp därför hade det varit roligast att sitta tillsammans. Det är ju inte andra klasser jag tar studenten med, utan min egen klass!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0