23 dagar kvar (Skoljobb)!

På vår skola ska 3:ornas betyg vara satta onsdag 30maj. Det betyder alltså att alla lärare vill ha allting inlämnat och klart nästa onsdag så de får en vecka på sig att rätta allt. Men tyvärr betyder det också att de slänger in sista veckan nu alla uppgifter vi inte hunnit mer under året så att vi får ett ton uppgifter att göra. Trodde i mi n enfald att jag var klar med det mesta i alla ämnena, men vad jag bedrog mig. Nu har vi fått massor av nya uppgifter som ska vara klara tills nästa onsdag.

För att det ska bli lättare för mig själv att göra klart allting brukar jag skriva upp alla uppgifter på en lista och sen stryka över dem i tur och ordning jag blir klar med dem. Så här ser min lista ut:

Svenska redovisning "frihetslängtan" tis V.21
Svenska bokrecension inlämnad ons V.21
Svenska bearbeta de gamla skrivuppgifterna ons V.21

Svenska novell om 1800tals författare inlämnad snarast
Filmkunskap filmrecension inlämnad mån V.21
Design 4st ritningar på min mugg inlämnad snarast
Design skriva en produkts utveckling med avseende på design inlämnad ons V.21
Idrott B leda en lektion med Boboll tis V.21
Biologi betygsamtal snarast
Virtuell Design Storsjöodjursspelet klart snarast

Ibland kan jag faktist förstå varför skolmassakers inträffar. Varför kan inte lärare inse att det är en bra idé att sprida ut alla uppgifter under hela året. Inte som det är nu när vissa lärare struntar i att rätta saker vi gjort förut för de har kommit på nu att det finns andra saker vi måste göra som de ska hinna rätta så de struntar i det vi redan gjort. Snacka om meningslös skola!



Kommentarer
Postat av: Madeleine

Oj vad mkt det var!

Ja den är verklgen jättebra :)

2007-05-16 @ 11:29:33
URL: http://www.lalein.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0