13 dagar kvar (My prom story)!

NU har jag och Jonthan äntligen städat klart lägenheten, det behövdes. Dock förutom sovrummet, men dit in kan man stänga dörren och det som inte syns finns inte haha.

Så jag tänkte berätta lite om gårdagen som blev väldigt lyckad.

Jag mådde inte så bra på förmiddagen, jag kännde mig mossig och febrig och allmänt dålig. Men jag hade ju inte tid att bli sjuk, hade inte det inplanerat någonstans i mitt schema, jag hade helt enkelt utelämnat "Vara sjuk" så det var bara att kämpa på. Jag hade ju något roligt att se framimot.

Eftersom nästan inga var på skolan hade jag ingen att äta lunch med och jag orkade inte käka ensam så jag sprang förbi Sibylla och beställde ett "Raggarmeal", känndes lite pinsamt av någonanledning. Någon mer än jag som skäms för att beställa eller köpa saker som jag tror andra tycker är skrattretande? Iafl så gick jag upp till Michaela för att med hjälp av Erika sminka mig innan jag skulle iväg till frisören.


Erika och Michaela i pappiljotter

Kom till förisören kl 14 och det var bara att sätta igång att bli lite misshandlad genom tupering. Har ett lite roligt bildbevis på min fina frisyr.



Nej jag skojja bara, men så såg det ungefär halvvägs in på min frisyr. Slutresultatet går att beskåda på senare bilder. Enda dåliga var att det inte blev riktigt som jag tänk mig eftersom jag har så tjockt hår så det ser aldrig lika dant ut som på modellen innan.

Mamma och Pappa hämtade upp mig sen hos frisören och vi rejsade hem för att trockla på mig min klänning och hämta upp Jonathan. Sen bar det iväg till fördrinken med min klass + några fler.


Jonas O, Erik & Jonas E
5stycken ur de berömda 6st tjejerna i teknikklassern. Bara Pernilla fattas. Från höger till vänster: Sofia, Natalie, Michaela, Erika & Jag.

Sen fick vi skjuts ner till gamla teatern med Natalies pojkvän Jimmys mamma. Tyvärr hade det börjat regna så det var jätte kallt och lite folk utanför. Så efter lite fotografering gick vi in på teatern. Där inne upptäcker vi att det är två bord fler än förra gången, sju stycken istället för fem. Mycket mer folk alltså. Jag och Jonathan fotograferade inte oss hos fotografen på hanns bal så vi gjorde det nu istället. Jag hoppas bilderna blev bra, för hon som fotade ville att jag skulle ha händer slappa neråt typ, men jag ville hålla om Jonathan med ena armem runt han och han runt mig så jaja. Det blev nog bra.

Satt sen med klassen och minglade med resten utav alla där innan middagen kl 19.

Jag & Natalie

Middagen bestod av exakt lika dan mat som på Jonathans bal. Men det var ok för mig för jag gillade den! Lite bilder ifrån middagen.



Natalie & Jimmy |Jag & Jonathan | Klassen bortåt
Förrätt: Räksallad | Huvudrätt: Helgrillad fläskfile med krämig potatisgratäng | Efterrätt: Smultronmousse med bär

Medan middagen blev avdukad minglade vi omkring med folk innan dansen började.


Hanna, Natalie & Jag | Jag, Niklas & Natalie | Erik & Jag

Dansen var mycket roligare än Jonathans bal eftersom de nu hade flyttat bort alla bord, inte bara skjutit ner dem en bit. Så nu fanns det rum. Jag och Jonathan ägde på buggen:D! Efter mycket dans och mingel tänkte vi dra vidare till Seven eftersom vi hade härt att det var gratis att komma in med balkläder, iafl få gå före i kön. Jag ahde nu jätte ont i fötterna så Jonathan fick bära mig bitvis genom stan. När jag, Jonathan, Sofia, Michaela, Tim + fler kom fram till Seven fanns det inget kösystem utanbara en liten grind där vakterna stod som alla som köade stod och föröskte ta sig in genom. Kaos allstå, så vi frågade om vi med balkläder kom in gratis eller ej så sa dom nej men vi fick gå före i kön. Vilken kö? Eftersom det började hällregna igen och vi var livrädda att få våra kläder förstörda av alla fulla aggresiva människor i kön bestämmde vi oss för att ringa på skjuts och åka hem. De vi hade tänk gå in till på Seven hade dragit också så det var ingen mening att betala 80kr var för 1h där inne. Så där slutade en trevlig kväll i regent. Men ack så mysigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0